Archery Talk Forum banner

Backstrap recept

4.8K views 80 replies 73 participants last post by  ruffjason  
#1 ·
Wat is je favoriete recept voor backstrap?

#2 ·
Zoveel om uit te kiezen... maar dit is er een die ik aan bijna iedereen serveer die voor het eerst hertenvlees probeert. Snijd in karbonades van 1 inch en marineer ongeveer 4 uur in Mississippi Mud (Super Smokers Marinade). Jalapeño-schijfjes en roomkaas tussen 2 karbonades, dan inwikkelen met ahornspek en op de grill gooien. Kook tot medium rare en serveer.

#28 ·
Zoveel om uit te kiezen......maar dit is er een die ik aan bijna iedereen serveer die voor het eerst hertenvlees probeert. Snijd in 1' karbonades en marineer in Mississippi Mud (Super Smokers Marinade) gedurende ongeveer 4 uur. Jalapeño-schijfjes en roomkaas tussen 2 karbonades, wikkel ze vervolgens in ahornbacon en gooi ze op de grill. Kook tot medium rare en serveer.
Hoe durf je.............. Mijn antwoord aan OP direct uit de doos te citeren! Voor degenen die dit nog niet hebben geprobeerd.... Doe het!!! Ik vervang de bovenstaande marinade ook door Daddy Hinkles hotter than 700 kruiden.

#3 ·
Hete gietijzeren koekenpan, boter, Montreal Steak kruiden, rare gebakken.

• Like
Reactions: Morsey913
#6 ·
Zorg ervoor dat alle zilvervlies is verwijderd.

Wrijf in met een paar theelepels olijfolie om volledig te bedekken.

Bestrooi met Montrel Steak of Lowreys kruidenzout.

Grill een groot stuk en keer een paar keer tot medium gaar.

Verwijder van de grill en bedek met aluminiumfolie en laat vijf minuten rusten.

Snijd in plakken en eet.

#8 ·
Zout het stuk als geheel 1 uur voor het grillen. Breng op smaak met Excalibur boter knoflook net voor het grillen. Kook indirect op de grill (houtskool) met mijn rooster temperatuur rond 225/250 tot de interne temperatuur 120 bereikt. Trek de deksel eraf en laat mijn houtskool heet worden, heel heet. Schroei de buitenkant tot de gewenste kleur. Ongeveer 5 minuten rollen, draaien en omdraaien. Perfecte kleur en gaar van binnen, perfecte schroei aan de buitenkant.

#12 ·
Ik marineer het soms in een klein mengsel van worcestersaus/sojasaus. Soms wikkel ik het in spek. Soms alleen zout en peper. Gril ook de helft van de rugstukken tegelijk, ongesneden. En nooit meer dan med. rare-med. Ik eet graag rood vlees rare, mijn vrouw houdt ervan als het meer doorbakken is.

#13 ·
Sous vide op 131 graden gedurende anderhalf uur of zo. Licht gekruid met zout en peper of welke kruiden dan ook nadat het uit het waterbad komt. Je kunt kruiden in de zak doen (ik hou van rozemarijn), maar sla het zout over, want dat onttrekt vocht. Snel aanbraden in een gloeiend hete gietijzeren pan of op de Weber om een korst te krijgen. Je moet deze stap in de gaten houden, want je wilt het eigenlijk niet meer garen, alleen snel een mooie korst krijgen. Serveer in plakjes met romige mierikswortel. Het verdwijnt heel snel.

Ik heb de Anova sous vide, wat het gemakkelijk maakt, maar het kan net zo goed met een koeler en een thermometer. Als je dit nog niet hebt geprobeerd, mis je wat. Het behoudt alle smaak en is erg sappig. Vervangt misschien niet helemaal de grill, maar het is een geweldige methode om af en toe te gebruiken en het komt perfect uit.

#16 ·
Olijfolie en Montreal steak, laat het een tijdje in een zak zitten, eventueel een nacht, grill tot medium rare. Of, mijn nieuwe favoriet, bestrijk de rugfilet licht met olijfolie, strooi McCormicks Grill mates Mesquite erover om een pasta te vormen, dan in de smoker tot de interne temperatuur ongeveer 130-135 graden bereikt. Laat het ongeveer 5 minuten rusten, snijd het in plakjes en eet het.

#26 ·
In plakjes snijden met dezelfde breedte als een plakje spek, in spek wikkelen/met een tandenstoker vastzetten en grillen, van tevoren kruiden met Montreal Steak kruiden en een snufje Worchestershire.... koken tot medium rare....