Archery Talk Forum banner

Beiter pin nocks

1 reading
7.2K views 14 replies 8 participants last post by  nuts&bolts  
#1 · (Edited)
Ik overweeg om over te stappen op Beiter pin nocks van Easton G pin nocks large .098.
Mijn probleem is om uit te zoeken welke Beiter ik moet nemen, het is net als proberen te leren schaken.
Van wat ik zie zijn er 3 keuzes: hunter die symmetrisch is en #1 en #2 die asymmetrisch zijn.
Ik wil .098 wat volgens mij #2 is maar zou ik niet symmetrisch willen? Ik kan niet vinden wat de hunter meet.
Mijn doel is voornamelijk jagen en 3D-doelschieten.
Weet iemand welke de juiste is om te passen bij Easton G pin .098?
Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om erachter te komen 🤣

#5 · (Edited)
Ja, bedankt. Ik had dat eerder gezien en daar vond ik dat #2 .098 is, maar het geeft geen afmetingen van de hunter pin nock. Wat ik denk dat ik nodig heb, de hunter, omdat het symmetrisch is.
Het verschil tussen asymmetrisch en hunter-stijl is de hoek van de nockgroef.
Asymmetrisch heeft een duidelijke boven- en onderkant, omdat de nockgroef naar voren is gekanteld.
Hunter heeft een verticale nockgroef, dus er is geen boven- of onderkant voor de hunter nock.

De nockgroef is 0,088 (#1) groot
of
de nockgroef is 0,098 (#2) groot.

Beiter pin nocks zijn single mold productie.
Beiter asymmetrische of hunter stijl nockgroeven hebben dezelfde afmetingen.
Buitendiameter aan de basis van de pin nock is 0,2470 inch.
Lengte van de Beiter pin nock is 0,8485 inch lang.

Image

Deze pijl is een Carbon Express Nano XR 410. Pin nock bussen zijn universeel,
dus de Beiter Pin nock past op elke pin nock bus.

#9 ·
Ik gebruik Beiter-nocks op al mijn verschillende pijlen. Ik weet niet wat ze meten, maar ze zijn net iets losser dan alle andere nocks die ik heb gebruikt. Ze zijn zeker losser dan X Nocks en aanzienlijk losser dan Deep 6 nocks. Ik hoop dat dit helpt, in ieder geval een beetje.
Bedankt voor je info, gebruik je de Hunter?

#6 ·
Overweegt om over te stappen op Beiter pin nocks van Easton G pin nocks large .098.
Mijn probleem is dat het uitzoeken welke Beiter ik moet nemen, is als proberen te leren schaken.
Van wat ik zie zijn er 3 keuzes: hunter die symmetrisch is en #1 en #2 die asymmetrisch zijn.
Ik wil .098 wat ik denk dat #2 is, maar zou ik niet symmetrisch willen? Ik kan niet vinden wat de hunter meet.
Mijn doel is voornamelijk jagen en 3d targets schieten.
Weet iemand welke de juiste zou zijn om te matchen met Easton G pin .098?
Als je een d-loop gebruikt, werkt symmetrisch (hunter pin nock) prima.
Dus, waarom zou ENIGE compound schutter Asymmetrische pin nocks willen gebruiken?

Antwoord.

Omdat ik de GRIV Torqueless Loop gebruik, waarbij de knopen voor de stijl van de loop ALLEMAAL onder de pijlnock (Beiter pin nock) zitten. Met de hele loop ONDER de pijlnock, zijn de string HOEKEN VOORWAARTS boven de TORQUELESS loop, dus de GEHOEKTE VOORWAARTSE groef van de Beiter Asymmetric nock, houdt de nock op de string.

Als ik een Easton X10 Pin Nock zou gebruiken, die echt heel KORTE oren heeft,
gecombineerd met een GRIV Torqueless Loop,
zou ik de nock de string laten KNELPEN en mijn boog DROOG AFVUREN, als ik dit zou doen.

Dus, als je de Torqueless loop gebruikt,
gebruik dan PIN NOCKS met ECHT ECHT lange oren
of beter,
gebruik de Beiter Asymmetric PIN nock, met de gehoekte VOORWAARTSE string groef.

#7 ·
Ik denk erover om over te stappen op Beiter pin nocks van Easton G pin nocks large .098.
Mijn probleem is om uit te zoeken welke Beiter ik moet nemen, het is alsof je probeert te leren schaken.
Ik wil .098 wat volgens mij #2 is maar zou ik niet symmetrisch willen? Ik kan niet vinden wat de hunter meet.
Mijn doel is voornamelijk jagen en 3d target schieten.
Weet iemand welke de juiste zou zijn om te passen bij Easton G pin .098?
ik heb jarenlang alleen maar beiter hunter pin nocks gebruikt

ze klikken met autoriteit vast, maar hebben genoeg keel om niet strak te zitten op een snaar die ik heb geprobeerd (bear factory, bowtech factory, winner's choice, buckslayer, twisted x en verschillende merken recurve snaar)

Als ik het me goed herinner, zijn de asymmetrische nocks voor als je geen d-loop gebruikt (vinger etc.)

ze zijn prijzig, maar je zult niet teleurgesteld zijn

#10 ·
Op mijn nieuwere bogen gebruikte ik gold tip hd nocks en had problemen met het feit dat ze een beetje te strak zaten. Hoe dan ook, ik dacht dat ik de beiter hunter pin nicks zou proberen en ze pasten perfect op al mijn nieuwere bogen. Ik ben niet zeker van de afmetingen, maar ik zal zeker nooit een andere nock gebruiken.

#11 ·
De hunter nocks waar je een .098 pin door de keel kunt schuiven, dus ze zijn de grote maat. Ik heb hier een paar easton pin nocks, ik weet niet of het G pin is, maar je kunt een .096 pin door de keel schuiven. slechts 002 verschil, maar de Beiter biedt veel meer beweging eenmaal vastgeklikt in vergelijking met de Easton vanwege het ontwerp. De daadwerkelijke release van de snaar is ook merkbaar strakker op de easton. Ik hoop dat dit helpt.

#12 ·
De hunter nocks waar je een .098 pin door de keel kunt schuiven, dus die zijn de grote maat. Ik heb hier een paar easton pin nocks, ik weet niet of het G pin is, maar je kunt een .096 pin door de keel schuiven. Slechts 002 verschil, maar de Beiter biedt veel meer beweging als hij eenmaal vastgeklikt zit in vergelijking met de Easton vanwege het ontwerp. De daadwerkelijke release van de snaar is ook merkbaar strakker op de easton. Ik hoop dat dit helpt.
Geweldig bedankt, dat maakt het wel duidelijk. 👍 Klinkt alsof de hunters .098 zijn.
DANK U!