Archery Talk Forum banner

Thuis leren boogschieten

2.1K views 21 replies 17 participants last post by  Kevin2  
#1 ·
Hallo, ik zou graag mijn eigen opstellingen thuis willen doen. Mijn hele familie is bezig met boogschieten op onze boerderij en wil graag leren hoe ze dingen thuis kunnen doen om minder vaak naar de pro shop te hoeven gaan. Kent iemand hier een goede site om te leren of video's om te bekijken? Bedankt.

#2 · (Edited)
Ik heb geleerd door observatie, deskundig advies en vallen en opstaan, maar ik heb gelezen dat John Dudley een aantal goede video's heeft in zijn Nock/On-serie. Velen van ons hebben de investering in een pers, een trekbord, een weegschaal, gereedschap, enz. zowel lonend als veel minder frustrerend gevonden dan het brengen van onze boog naar een winkel die minder dan uitstekende service biedt.

#9 ·
Ik heb geleerd door observatie, deskundig advies en vallen en opstaan, maar ik heb gelezen dat John Dudley een aantal goede video's heeft in zijn Nock2it-serie. Velen van ons hebben de investering in een pers, een trekbord, een weegschaal, gereedschap, enz. zowel lonend als veel minder frustrerend gevonden dan het naar een winkel brengen van onze boog die minder dan uitstekend is in service.
Bedankt voor de info, ik zal dat bekijken

#16 ·
Succes, het is veel beter om het zelf te doen, het is triest dat mensen $1000-$2000 uitgeven aan bogen, plus de rest, koker etc.. je zit in dat ding $$$$$. Ze nemen niet de juiste tijd om af te stellen. Ik heb nog nooit een winkel cams zien afstellen, cam lean controleren, speling, alle fijne details die je zou moeten krijgen als je dat soort geld uitgeeft. Meestal wordt de rest erop geplakt, een d-loop, schiet welke pijl dan ook beschikbaar is, krijg een oké scheur, plak een vizier erop en krijg een peep vastgebonden. Ze moeten het vertragen en hun klant op weg sturen naar succes. Na het uitgeven van $$$$ is het niet alsof je nog eens duizend dollar gaat uitgeven voor een thuiswerkplaats die tijd nodig heeft om te bouwen.
Lange tirade, ik heb meer, maar ik stop. Ik zou graag zien dat winkels meer doen voor nieuwe klanten die aan boogschieten beginnen en hun succes in het begin.
Archery Talk is ook een goede bron lol

#17 ·
Succes ermee, het is veel beter om het zelf te doen, het is triest dat jongens $1000-$2000 uitgeven aan bogen, plus de rest koker etc.. je in dat ding $$$$$ ze nemen niet de juiste tijd om af te stellen. Ik heb nog nooit een winkel cams zien afstellen, cam lean controleren, speling, alle fijne details die je zou moeten krijgen als je dat soort geld uitgeeft. Meestal de rest erop plakken, een d-loop krijgen, welke pijl dan ook beschikbaar is, een oké scheur krijgen, een vizier erop plakken en een peep erin binden. Ze moeten het vertragen en hun klant op weg sturen naar succes. Na het uitgeven van $$$$ is het niet zo dat je nog eens duizend dollar uitgeeft voor een thuiswinkel die tijd nodig heeft om te bouwen.
Lange tirade, ik heb meer maar ik stop. Ik zou graag zien dat winkels meer doen voor nieuwe klanten die aan het boogschieten beginnen en hun succes in het begin.
Archery Talk is ook een goede bron lol
AMEN DAARMEE

#18 ·
Hoi, ik zou graag mijn eigen setups thuis willen doen. Mijn hele familie is aan het boogschieten op onze boerderij en wil graag leren hoe ze dingen thuis kunnen doen om minder vaak naar de pro shop te hoeven gaan. Weet iemand hier een goede site om te leren of video's om te bekijken? Bedankt.
Bigal09.

Als je klaar bent om het eerste aan je boog te doen,
moet je het gewoon vragen. We kunnen je stap voor stap instructies geven over hoe je alles aan je boog kunt doen wat je maar wilt. Iedereen begint thuis te leren hoe ze hun setups afstemmen, voor de hele familie, door met een vraag te beginnen.

#19 ·
Toen ik me in compounds verdiepte, heb ik veel gelezen en gekeken naar de doe-het-zelf-sectie over het werken aan bogen. Mijn eerste boogpers bouwde ik zelf met behulp van een spanschroefkabel. Het werkte ook goed, heb mijn eerste snaar ook met die pers vervangen, heb hem nog steeds, gebruik hem niet veel meer. Ik begon klein met het maken van mijn eigen d-loops, het installeren van een vizier, maar hoe meer ik deed, hoe meer ik wilde doen. Nu doe ik bijna alles: tuning, snaren en kabels, yoke tuning. Het kost soms tijd, ik besteed soms een week aan een boog voordat ik hem af heb, dat is iets wat een boogwinkel niet gaat doen, ik besteed bijna al mijn tijd aan mijn bogen, ik schiet niet veel meer met mijn geweren sinds ik aan boogschieten ben begonnen. Ik was het zat om naar boogwinkels te gaan en voor elk klein ding te betalen. Dan een paar dagen schieten en een vizier verdraait / dan terug moeten gaan om de snaar door de winkel te laten verdraaien. Ik herinner me dat een vriend van me naar Bass Pro ging en zijn boog liet afstellen. Hij controleerde het niet voordat hij vertrok. Kwam thuis, trok de snaar en het vizier was zo verdraaid dat hij er niet doorheen kon kijken. Leer, vriend, leer.

#22 ·
Ik begon mijn eigen afstelling te doen toen ik als tiener ruim 40 jaar geleden was. Ik kreeg een T-vierkant, ik had een knooppuntkrimper en ik had een draagbare snaarwisselaar.

Destijds was de enige plek om te leren van andere boogschutters, als je toevallig iemand het zag doen in de boogschietwinkel, of tijdschriftpublicaties uit die tijd zouden artikelen bevatten over allerlei dingen zoals dat. Kortom, iedereen kan nu leren hoe het moet met YouTube! Gewoon een kwestie van het kopen van de gereedschappen, het bekijken van YouTube en dan gaan zitten om het te proberen te doen. Leuk spul. Ga ervoor, zeg ik.

• Like
Reactions: sledmanjones
This post has been deleted