Archery Talk Forum banner

Nieuwe resultaten voor Iron Will Turkey Broadhead

1K views 7 replies 7 participants last post by  bow13  
#1 ·
Ik ontwikkel deze kalkoen broadhead al een paar jaar. Het is ontworpen om met het hoofdbad in de vitale delen te snijden en dan haken de klauwhaken in het weefsel, waardoor de pijl vertraagt en maximale knockdown-energie wordt overgedragen. Eind vorig najaar hebben we broadheads naar verschillende Archerytalkers gestuurd om deze koppen te testen. Als je afgelopen najaar een van de testers was of de broadheads hebt gekocht en ze dit voorjaar hebt getest, deel dan hier je resultaten.

#2 ·
Vorig seizoen had ik de kans om de nieuwe kalkoen-broadhead te testen, en het stelde niet teleur. Ik heb meerdere vogels met dezelfde kop geschoten, wat bewijst hoe duurzaam deze zijn. Ik gebruikte de 125gr Wide, die feilloos presteerde. Mijn schot was op 12-15 yards met mijn 75# Mathews, en de vogel haalde nauwelijks 8 yards voordat hij neerging.

Ik schiet de Easton Axis Long Range pijlen, dus ik verving de Claw voor de bloedingsmessen en volgde de video over de uitlijning van de broadhead om het hoofdmes te installeren. Ik zag geen verschil in de vlucht toen ik tot 50 yards zonder schacht afstelde.

Echt enthousiast voor het komende kalkoenseizoen en hoop meer vogels te schieten met dezelfde broadhead!

#4 ·
Bill, sorry dat ik te laat op het feest ben. Ik schiet al 2 jaar met Iron Wills en heb net een dozijn pijlen gekocht, dus ik moest natuurlijk de kalkoen-broadhead uitproberen. Het stelde niet teleur. De kalkoen zag me trekken en draaide zich om om weg te lopen, dus ik had een moeilijke schot en de kalkoen stierf bij de impact. Ik heb een goede vriend die extra uren heeft gewerkt om de vogel zo snel mogelijk terug te krijgen.

Attachments

#6 ·
Hier is een video van mijn Texas kalkoenjacht een paar weken geleden met onze nieuwe kalkoen broadheads. Als je niet de hele video wilt bekijken, zijn de tijden van de schoten 4:05, 6:45 en 7:40. Spoiler alert: 3 kalkoenen neer! Laat me weten als je vragen hebt.

Geweldige video! Ik baalde ervan dat ik mijn hoed niet in de ring had gegooid om te testen. Ik had een paar weken geleden een mechanische storing op een doelwitvogel - het is een beetje krap om een paar van deze te krijgen en de boog af te stellen voor een nieuwe schot op hem over 2 weken. Maar dit wordt de voorkeur!

Welke iron will setup: pijl / insert / kop zou je aanraden voor een Mathews lift met 55lb / 28" draw?