Archery Talk Forum banner

2025 Snelheidstest jachtboog (6 bogen!) + Video

5.7K views 47 replies 29 participants last post by  Stormin30  
#1 ·
De snelheidstest van de jachtboog is elk jaar een van de populairste video's die ik plaats... en ondanks het feit dat ik alleen maar cijfers rapporteer, is het ook degene waar ik de meeste negatieve feedback op krijg. Wiskunde blijkt gemeen en eng te zijn.

Dit jaar heb ik zes bogen om te testen. Ik heb ze allemaal ingesteld met 70 pond trekgewicht en 30 inch treklengte. Ik heb ze allemaal beschoten met dezelfde 350-grain pijl en dezelfde 455-grain pijl door dezelfde chronograaf op dezelfde locatie. Ze hebben allemaal hetzelfde vizier geĂŻnstalleerd, evenals een D-lus.

Elke boog is afgesteld op de zwaardere 455-grain pijl (ik schiet de 350-grain pijl alleen voor de snelheidstests).

Hier zijn de bogen, in volgorde van langzaamste tot snelste gerapporteerde snelheid.

Darton Sequel 35 ST2 (335 FPS)
Prime Form (336 FPS)
Elite HNTR 33 (336 FPS)
Bowtech Proven 34 (336 FPS)
Xpedition XLite 32 (342 FPS)
Mathews Lift X 33 (343 FPS)

Naast het laten zien welke bogen het snelst waren, kijk ik ook hoe dicht elke boog in de buurt komt van het halen van zijn geadverteerde snelheid. Naar mijn mening is dat de belangrijkere maatstaf. Dit jaar kwamen twee bogen ongelooflijk dicht in de buurt van het halen van dat aantal.

#2 ·
Heb je bogen met "snelheid" modi in de snelheidsmodus gezet? Ik denk dat het nuttig is om appels met appels te vergelijken wanneer dat mogelijk is, vooral als het belangrijkste doel van een test is om de snelheid te beoordelen. Degenen met snelheidsmodi of snelheidsmods hebben een groter potentieel en hun maximum moet naar mijn mening worden getest

#3 ·
Heb je bogen met "snelheid"-modi in de snelheidsmodus gezet? Ik denk dat het nuttig is om appels met appels te vergelijken waar mogelijk, vooral als het belangrijkste doel van een test is om de snelheid te beoordelen. Degenen met snelheidsmodi of snelheidsmods hebben een groter potentieel bereik en hun max moet IMO worden getest
Ja, zowel de Darton als de Bowtech hadden snelheids-/prestatie-mods geĂŻnstalleerd. Darton met reguliere mods heeft een geadverteerde snelheid van 330 (vs 335 met snelheidsmods).

#8 ·
Man... een delta van 8 fps is in feite niets. Snelheid wordt bijna een basisvereiste, geen concurrentievoordeel.
De cijfers in zijn bericht zijn de geadverteerde IBO-snelheden. De reële snelheden via dezelfde chrono toonden een iets ander resultaat. Meestal was de snelste IBO-boog niet de snelst geteste boog... 2 van de bogen halen daadwerkelijk hun IBO, een paar vielen iets tegen.

#6 ·
Waarom test men vlaggenschipbogen van alle bedrijven BEHALVE Elite, geen goede test, maar hij presteerde toch beter dan bijna alle andere

#20 ·
Toen ik een paar maanden geleden nieuwe bogen ging kopen, heb ik veel verschillende modellen geschoten. Een voor een heb ik bogen om verschillende redenen uitgeselecteerd tot ik er nog maar 2 over had - Sequel 35 en LiftX. Deze waren allemaal ingesteld op 60# en toen ik bij de 2 aankwam, kon ik letterlijk niet beslissen omdat ze zo dicht bij elkaar lagen.

Een boogtechnicus in de winkel kwam erbij en ik legde mijn beslissingsdilemma uit. Hij zei: “Waarom schiet je ze niet door de chronograaf en kijk je of dat je helpt beslissen?”.

Dat deed ik dus, en er was 1 fps verschil. Uiteindelijk kon ik de extra $250 voor de LiftX gewoon niet rechtvaardigen.

Ik heb nu mijn Sequel 35 al een maand en het wordt elke dag beter. Ik ben er volledig van overtuigd dat ik de juiste beslissing voor mij heb genomen door voor de Darton te kiezen.

Bisch

#27 ·
Het zou fijn zijn als meer boogfabrikanten eerlijk zouden zijn over hun snelheden in plaats van ze op te blazen om te proberen zichzelf sneller te laten lijken dan ze werkelijk zijn!
Misschien begint dat te gebeuren, zodat ze geen gezichtsverlies lijden? Met andere woorden, in het verleden wisten de meeste mensen het nooit. Heck, zelfs nu hebben veel mensen geen chrono's, maar VEEL meer wel en veel mensen testen ze op het net, dus misschien willen ze het niet zo erg verknoeien?

Plus, zoals gezegd, de snelheid is voorlopig behoorlijk uitgeput, tenzij je tot uitersten gaat, dus misschien helpt dat?

#37 ·
De snelheidstest voor jachtbogen is altijd een van de populairste video's die ik elk jaar publiceer... en ondanks het feit dat ik alleen maar cijfers rapporteer, is het ook een video waar ik de meeste negatieve feedback op krijg. Wiskunde, zo blijkt, is gemeen en eng.

Dit jaar heb ik zes bogen om te testen. Ik heb ze allemaal ingesteld met 70 pond trekgewicht en 30 inch treklengte. Ik heb ze allemaal beschoten met dezelfde pijl van 350 grain en dezelfde pijl van 455 grain door dezelfde chronograaf op dezelfde locatie. Ze hebben allemaal hetzelfde vizier geĂŻnstalleerd, evenals een D-loop.

Elke boog is afgesteld op de zwaardere pijl van 455 grain (ik schiet de pijl van 350 grain alleen voor de snelheidstests).

Hier zijn de bogen, in volgorde van langzaamste tot snelste gerapporteerde snelheid.

Prime Form (336 FPS)
Elite HNTR 33 (336 FPS)

Naast het laten zien welke bogen het snelst waren, kijk ik ook hoe dicht elke boog in de buurt komt van het halen van zijn geadverteerde snelheid. Naar mijn mening is dat de belangrijkere maatstaf. Dit jaar kwamen twee bogen ongelooflijk dicht in de buurt van het halen van dat getal.

Wat is het verschil in daling, in inches op 40 yards, tussen de snelste en langzaamste bogen?

#39 ·
Wat is het verschil in daling, in inches op 40 yards, tussen de snelste en langzaamste bogen?
Dat is een zeer goede vraag. En misschien een goed onderwerp voor een andere video. Ik weet het antwoord niet uit mijn hoofd, maar ik moet dit misschien onderzoeken.

#38 ·
De snelheidstest voor jachtbogen is altijd een van de populairste video's die ik elk jaar uitbreng... en ondanks het feit dat ik alleen maar cijfers rapporteer, is het ook een video waar ik de meeste negatieve feedback op krijg. Wiskunde, zo blijkt, is gemeen en eng.

Dit jaar heb ik zes bogen om te testen. Ik heb ze allemaal ingesteld met 70 pond trekgewicht en 30 inch treklengte. Ik heb ze allemaal afgeschoten met dezelfde pijl van 350 grain en dezelfde pijl van 455 grain door dezelfde chronograaf op dezelfde locatie. Ze hebben allemaal hetzelfde vizier geĂŻnstalleerd, evenals een D-loop.

Elke boog is afgesteld op de zwaardere pijl van 455 grain (ik schiet de pijl van 350 grain alleen voor de snelheidstests).

Prime Form (336 FPS)
Elite HNTR 33 (336 FPS)

Naast het laten zien welke bogen het snelst waren, kijk ik ook hoe dicht elke boog in de buurt komt van het halen van zijn geadverteerde snelheid. Naar mijn mening is dat de belangrijkere maatstaf. Dit jaar kwamen twee bogen ongelooflijk dicht in de buurt van het halen van dat aantal.

Hoyt RX9, 29" treklengte, 70#, 480 pijl, 286 FPS

#44 · (Edited)
DANK U Lucas voor het maken van deze video. Ik vind al je video's leuk en waardeer de tijd en moeite die het kost om ze te maken. Ik schiet nog steeds met een Mathews V3X33 en overweeg elk jaar een nieuwe boog, maar de prijs is moeilijk te rechtvaardigen voor een paar extra FPS!

#48 ·
De snelheidstest voor jachtbogen is altijd een van de populairste video's die ik elk jaar uitbreng... en ondanks het feit dat ik alleen maar cijfers rapporteer, is het ook een video waar ik de meeste negatieve feedback op krijg. Wiskunde blijkt gemeen en eng te zijn.

Dit jaar heb ik zes bogen om te testen. Ik heb ze allemaal ingesteld met 70 pond trekgewicht en 30 inch treklengte. Ik heb ze allemaal geschoten met dezelfde pijl van 350 grain en dezelfde pijl van 455 grain door dezelfde chronograaf op dezelfde locatie. Ze hebben allemaal dezelfde keep geĂŻnstalleerd, evenals een D-lus.

Prime Form (336 FPS)
Elite HNTR 33 (336 FPS)

Geweldige content. Bedankt voor de moeite en het noemen van de snelheden zoals ze zijn. Op zoek naar mijn volgende paard.